ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Long day

Publicerad 2014-04-22 06:41:24 i Allmänt,

Morgonstund har guld i mun. Ja så försöker ja tänka varje morgon när ja vaknar, saken är den att ja sover så dåligt. Ja somnar runt tolv och sen vaknar ja vid tre halv fyra, trött men ingen möjlighet att somna om. Vissa dagar går det bra att hålla sig vaken medan andra dagar så går ja som i en dimma. Det dumma med att vara trött det är att de destruktiva tankarna blir värre. Ja får svårare att  hålla undan de dem och svårare att inte agera efter dem. Men det gäller väl bara att kämpa vidare och försöka.

Igår hade jag så mycket saker för mig, ja satt och solade med en vän, fixade i lägenheten och var ute och red en kompis häst. Var inte hemma fören åtta och då var ja helt slut, hade ju varit vaken sen fem så ja hamnade direkt i sängen för att läsa lite. Maten igår gick både bra och dåligt, åt frukost, fick ångest och spydde upp den. Kändes så hemskt efter för ja vill ju verkligen bli fri. Men till lunch så åt ja sallad med haloumi och det lyckades ja behålla YAY!!

 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2014-04-22 10:59:30

Sover också så himla dåligt :,( igår tog jag dessutom mina sista propavan och det visade sig att min läkare är på semester nu så jag får inte ut några nya :( har redan panik för natten, kommer inte kunna sova ett dugg :(
Kram<3

Svar: Oh no inte sista propavanen, då förstår ja att du har panik. Ja är också sådan att ja måste ha min medicin för att kunna sova och mina tar slut imorgon och ja får inga nya fören på söndag. vet inte hur detta ska gå...Kram på dig
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Maja

Publicerad 2014-04-22 18:55:02

Sover oftast bra, kan dock ha svårt att somna ibland.
Se inte frukosten som ett misslyckande, det kan hända alla & du klarade ju av att behålla lunchen sedan - det är en vinst i sig!
Sv: Ja, näringsdryckerna är ju en hjälp - samtidigt som det är ett hinder. Det hindrar mig från att våga utmana & det är psykiskt jobbigt att dricka dem. Men du har rätt - de ska hjälpa mig upp i vikt & på något sätt måste jag ju gå upp eftersom min kropp inte fungerar.
Massa kramar! <3

Svar: Ja de är jobbiga att dricka de där jäkla dryckerna, men som sagt de är medicin som man tar under en period. Och de är lättare att veta att man går upp i vikt av dem än av maten, för när man slutar sen så kommer man inte att fortsätta gå upp i vikt. Det tycker ja är det lättaste sättet att tänka. Skönt att du inte har problem med att sova det är verkligen jätte jobbigt, men det är jobbigt att inte kunna somna oxä.
Tack för dina alltid lika peppande ord!
Kram
ienluftballong.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-04-23 09:47:37

Som du säkert vet så skulle din sömn bli bättre om du började äta mer. Kroppen vaknar på natten för att den letar mat, eftersom den har fått så lite av det under dagen.

Kanske skulle det ge motivation om du skulle skriva upp vilka positiva saker du skulle kunna få om du utmanande dig att äta mer? Finns många psykiska och fysiska fördelar för dig att uppnå. Tycker det är jättebra av dig att du börjar få dig en tankeställare om du ska fortsätta som du gör idag eller ändra på dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela