ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Snurrande tankar

Publicerad 2014-09-30 12:47:10 i Allmänt,

Ja kastas hit och dit i mina tankar, vet inte riktigt vad som är ut och vad som är in. Hur ska ja göra, vad ska ja välja är det bättre än mitt andra val, ska ja skita i allt?
 
Ja var hos min samtalskontakt och vi pratade om hur ja ska göra framåt i tiden, ska ja söka till ett behandlingshem som verkar bra. Eller ska ja stanna kvar på avdelningen ett tag till och sen gå hem och försöka få ordning på allt hemma. Saken är bara den att här går det inte så bra just nu, ja vill ju inte veta min vikt så ja kollar aldrig när ja vägs. Men tydligen så hade ja lyckats gå ner i vikt, vilket är konstigt då ja verkligen inte gör något här som borde få mig att gå ner i vikt. 
 
Så tänker ja och läser på om behandlingshemmet och känner redan innan en rädsla för hur det ska vara. Kommer ja att känna mig instängd, kommer ja att få massa ångest kring allt och inget och mina vänner kommer ja ju inte kunna träffa, inte i den mån som ja vill iaf. 
 
Snälla tankar bara stanna på något alternativ.....
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2014-09-30 13:49:46

Åh vännen! Tycker VERKLIGEN du ska söka dig till ett behandlingshem. Där du är nu är ju ingen behandling utan mer förvaring. Och att du gått ner i vikt visar att du behöver mer stöd och hjälp. Jag önskar att jag fick komma till Mora men får inte. Dags att bli frisk en gång för alla nu!

Dina äkta vänner finns kvar.
Du kommer kanske känna dig instängd i början men får ju mer o mer frihet ju längre tiden går.

Stor kram

Svar: Ja ja förstår att du vill till Mora igen, men försök att plocka fram all den kunskap som du faktiskt har därifrån. Du kan detta Ida du är stark det har ja förstått sen tidigare. Jo ja kanske ska söka till behandlingshemmet, om ja får komma dit så får ja ju åka på ett studiebesök först och sen bestämma mig.
Mina vänner vet ja ju egentligen att de finns kvar men att inte få träffa dem skulle göra så ont i mig.
Kramar till dig
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela