ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Bråken

Publicerad 2015-03-08 19:24:30 i Allmänt,

Har varit hos mina föräldrar igår tills idag, anledningen var att ja skulle på fest på kvällen. Det hela började med att vi åkte till IKEA och på vägen dit så kommenterar pappa på att ja ser purken ut. Ja känner mig väldigt lätt irriterad just nu så ja gick direkt i försvarsläge och väste fram att det var ja vsst inte. Ja får så ofta höra att ja ser trött ut vilket gör mig ledsen för ja försöker verkligen vara glad och se pigg ut. Iaf så idag så säger först mamma att ja ser sur ut och då blir ja arg och skäller lite på henne, sen säger pappa att ja ser trött ut och då bryter ja ihop fullständigt. Skriker att ja blir ledsen när de hela tiden kommenterar på mitt utseende, istället för att prata om annat. Det hela slutade med att ja satt och grät papa var arg och mamma satt oxå på golvet och grät. Men sen lagade vi ihop allt och tillslut var vi sams och ja kunde åka tillbaka hem.
 
Nu ligger ja i soffan och känner mig som en fet valross, ja har ätit alldelles för mycket mat och nu får ja sona detta genom ett skyhögt ångest påslag. Känns som att ja vill överdosera och ta alla mina tabletter och skita i allt. Nu ska ja inte göra det men det känns verkligen som en utväg ur denna skite...

Kommentarer

Postat av: Christian Brandin

Publicerad 2015-03-09 08:11:57

Ja vad är det med släkt och alltid säga såna saker???? Förstår att du blir upprörd! <3

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-03-10 21:09:05

Det där med föräldrar är fasen inte lätt. Ibland är det som att man inte fattar hur de kan med att säga vissa saker för de borde ju inse att det påverkar en negativt. Jag bor ju fortfarande ihop med mina föräldrar så jag tror att jag har anpassat mig till hur de är men jag vet att när jag bor hemifrån så har jag större acceptans för deras sätt.

Förstår att du blir ledsen och jag tycker att du är väldigt modig som talar om hur deras kommentarer påverkar dig. Kommunikation är ju det enda som kan göra att andra kan ändra sitt sätt. Du gav dem chans till att inse hur deras beteende påverkar dig.

kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela