ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Fika

Publicerad 2015-03-31 11:29:23 i Allmänt,

Idag ska ju iväg och fika med en vän, ja ska våga mig på att ta något gott till kaffet för ja vet att ja egentligen klarar av det. Ja har ätit massor med godfika på Capio så ja vet att ja klarar det. Men just nu ligger ja i soffan och har hinkat i mig massa kaffe och några salta pinnar, åh va ja älskar salta pinnar. Kanske inte den vanligaste craving saken men ja det är min grej helt enkelt. 
 
Ska bli så roligt att träffa min vän, vi brukar förska få in en fika i veckan för att det inte ska gå för lång tid mellan att vi ses. Det som är fint är att vi peppar varandra till att ta något gott till fikan, det blir tyvärr så att vi alltid tar samma. Som att vi inte vågar ta något som den andra inte äter, men men ja är glad att vi tar något sött och gott.
 
Ja är så trött på att allt i mitt liv handlar om mat, att ja hela tiden funderar på hur ja ska få i mig så lite som är möjligt. Att all denna ångest ligger och gror innom mig och att ja inte vet hur ja ska komma bort från den. Att den aldrig försvinner utan att den alltid finns där innom mig och gror. Ja vet ju att den aldrig kommer försvinna, att den alltid kommer finnas där och så små dåliga frön i mitt huvud. Men ja tänker försöka bli så stakr som möjligt så ja kan stå emot ångesten när den kommer...

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-03-31 21:29:06

Vad bra att ni peppar varandra. Tänk vad långt du ändå har kommit! Från att godfika och efterrätter varit helt otänkbart för sig att äta till att du nu faktiskt kan äta det! Även om du fortfarande får ångest så har du tagit ett otroligt stort steg. Modigt och starkt av dig att gå emot rädslan och våga :) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela