ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Hemmåt

Publicerad 2015-03-07 11:02:14 i Allmänt,

Snart far ja tillbaka till mina hemtrakter, ska var hos föräldrarna i dag och imorgon, ska nämligen på 30års fest ikväll. Mat och dricka, två saker som ja tycker är jätte jobbigt och sen att vara trevlig och vara glad en hel kväll. Ja vi får se hur läge ja orkar vara kvar. Men det ska faktiskt bli roligt att komma ut och träffa lite folk. Ha en rolig kväll och låta ångesten komma imorgon istället, får nog ta någon lugnande innan så ja klarar av hela situationen.
 
Imorgon ska mina äldsta vänner träffas och äta frukost ihop, ja var bjuden men ja kommer ju inte hinna åka dit och vara framme så tidigt. Tråkigt eftersom en av dem bor i Sthlm och hon kommer inte hit jätte ofta längre så tråkigt att missa henne. Istället blir ja kvar hos föräldrarna och deras behov att göda mig...

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-03-07 22:20:57

Jag hoppas så att du har en bra kväll och att du fick annat att tänka på och ny energi!

Förresten har tänkt på en sak du skrev i ett tidigare inlägg om att du inte vill skaffa barn om du inte kan ge dem den barndom du själv har haft. Du satte verkligen ord på det jag har funderat på. Jag är rädd att jag inte ska ge dem det jag fick, är rädd att de ska ärva det dåliga av mig och sedan är ju detta samhälle inte det bästa så vet inte om jag vågar sätta någon till livet. Det känns själviskt, att jag bara skulle skaffa barn för min skull liksom och det känns inte bra. Sedan tror jag att man kan bli en bättre person av att få barn, man anstränger sig kanske mer. Ja, ja nu ska jg inte babbla om det men jag förstår att du funderar på det. Jag tror dock att när du blivit bättre så skulle du bli en jättebra mamma :)
kram

Svar: Eller hur det är jättesvårt det där med barn, man vill ha dem men är livrädd för att få dem. Tänk om de oxå drabbas av en ätstörning eller återkommande depressioner med suicid tankar. Eller tänk om ja inte kan ge dem det lugn och kärleken som man själv fått som barn. Men ja tror att iom att man vet vilken barndom man vill ge barnet så blir det säkert bra i slutändan...
Massa kramar <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Christian

Publicerad 2015-03-07 22:54:57

Hoppas du har en bra kväll utan ångest och skit! Kram!

Svar: Tack och det samma tillbaka till dig!!
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela