ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Tick tack tick tack

Publicerad 2014-12-10 17:28:54 i Allmänt,

Åh jäklar va tiden går fort, ja har verkligen helt försummat att skriva här. Skyller på att ja focuserar på att bli frisk istället. Vilket går framåt nått steg och sen tillbaka något. Men i det stora hela så hoppas och tror ja på detta stället och ja hoppas och tror (för det mesta) på mig själv. 
 
Annars så vandrar mina tankar kring min vilja att leva och bli frisk till att skita i allt ochh lägga mig i en grop och skyfla sand över. För om ja trodde att detta skulle gå snabbt och lätt bara för att ja får den bästa möjliga hjälpen så trodde ja fel. Ångesten har sina klor i min dygnet runt, ja kan vakna mitt i natten och bara vilja fly, ja kan sitta utanför huset i timmar på kvällen bara för att ja inte får någon luft. Men ändå är det något som håller mig kvar en liten tanke att detta är min sista chans, ja har provat allt annat som går, inläggningar på psyk, dagvård, samtal, matgrupper, ja allt annat har ja provat och inget har fungerat. 
 
Kan förövrigt meddela att ja nu väger mer än ja någonsin gjort i hela mitt liv och en bit över det BMI 17,5 som min läkare på psyk (idioten) tyckte att ja skulle ha. Men ja vägrar fortfarande att se på vågen, att veta vad ja väger känns bara som att det kommer förstöra mer än vad det ger. Men ja känner och ser hur min kropp förändras och det är svårt nog bara det, ja kan se hur min kropp växer och det skrämmer mig. Ja har sådan jäkla viktfobi och tror starkt på att ja numera ser ut och väger långt över min översta gräns på BMI skalan och även om de säger att det inte stämmer så är min hjärna så inställd på det att den inte tror på något annant. 
 
Annars så rullar veckorna på, inte långt kvar till jul och jag har ingen anning om hur ja ska göra, julafton firas ju självklart hos mina föräldrar. Men hur läge ja stannar där och om ja kommer att åka hem till lägenheten eller tillbaka hit i mellandagarna det vet ja inte.
 
Hur firar ni jul? Är det en högtid som ni tycker om?
 
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2014-12-10 21:29:57

Hej! Jag förstår hur du tänker, jag hoppas komma dit snart (se min andra kommentar) och det känns som jag också kommer få en sista chans därnere, jag har som du provat allt annat. Jag har även som du blivit utskriven vid BMI 17, pga att jag hade tidigare haft 14 - eftersom diagnoskriterian för ätstörning är 17,5 så bedömdes det att så fort jag kom dit så var jag frisk - suck...
Jag ser fram emot att komma till Varberg samtidigt som min ätstörning skriker 'Nej! Vad gör du?'... jag vet att det kommer bli tufft...
Julen kommer jag förresten fira utomlands med släkt, är redan rädd för matbiten samtidigt som jag vill träffa alla...

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-12-11 11:06:16

Vad kul att få läsa lite om hur du har det :)

Du är så duktig som kämpar på så bra och jag håller tummarna för att detta är vad du behöver för att bli bra och det är så bra av dig att ge det en chans <3

Förstår att detta med kroppen och vikten är en jobbig del i det hela. Det är ju vår största skräck som ätstörd, men det kommer att vara värt det. Dessutom har jag hört många som t.o.m. känner sig smalare när de gått upp i vikt för att hjärnan då kan se hur kroppen verkligen ser ut och inte den förvrängda bild man har.

Det kanske är bra att ta julen som den kommer? Bra att du har valmöjligheter så får du se vad du behöver just då.

Personligen tycker jag julen är så mysig även om det är mkt ångest inblandat så är det mysigt med ljus, mysig musik och mys-sällskap :)

Hoppas att du får en bra jul!
kram

Postat av: Nathalie

Publicerad 2014-12-11 13:52:38

Hej!
Åh vad jag har saknat och tänkt på dig!!
Vet hur det är det där med vikten. Man blir ju van vid sin magra kropp och i och med det ser ju allt stort ut även om det högst troligt är en ganska normal kropp!
Jag har gått upp väldigt mycket, nästan tjugo kilo. Det är skitjobbigt på ett vis, men samtidigt är jag okej med det ändå. Svårt att förklara!
Skönt att du ändå verkar trivas på behandlingshemmet!
Kram<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela