ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Long time no seen

Publicerad 2014-11-18 07:26:05 i Allmänt,

Nu var det väldigt längesedan ja skrev något här, det har väl hänt endel men inte så mycket. Ja mår fortfarande illa inför varje måltid och ja håller det alltid innom mig. Annars så har en helg förfluttit, ja har stickat klart ytterligare en halsduk och motivationsboken börjar snart bli full. Tänka att det finns så mångs fina citat som är så passande just i mitt liv just nu. Tillexempel "Somitimes we have to let go of what´s killing us, even if it´s killing us to let go".
 
Ja ja hade samtal i fredags med min behandlare, vi var ute och gick och pratade, väldigt skönt med lite variation och så fick ja andas lite havsluft. Vi kom fram tilll att denna veckan ska ja börja lägga upp min mat själv, efter igår känns det både bra och jobbigt. Sen ska ja få miljöombyte en kvart med personal varje dag och får följa med på ärendeturer. Ärendeturer kan vara att tillexempel åka till panduro och köpa pysselgrejor eller till någon affär och köpa sådant som är slut. 
 
I samtalet igår höll ja på att bryt ihop flera gånger, det känns som att ja inte har någon kontroll på mina tankar och känslor längre. Ja mår skit vid måltiderna och ja vågar eller vill inte visa det för någon så ja håller allt innom mig. Ändå känns det som ett måste att ha en personal nära, ja behöver det stödet som de ändå ger, men idag kommer det en ny så nu lär ja få flytta på mig. 
 
Sen har två av de finaste tjejerna här flyttat till uppföljningen, iofs bara över vägen men det är inte samma sak ändå. Tur att en jätte fin tjej är kvar så ja har någon att umgås med,  sen finns det ju andra snälla men inte på samma sätt, elller ja har inte kommit lika nära dem...

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-11-18 19:59:45

Härligt att höra ifrån dig på bloggen igen.

Postat av: J

Publicerad 2014-11-19 01:20:17

Kul med update:) fortsätt bara kämpa nu det blir bättre sen kram

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-11-20 15:18:09

Tänker på dig <3 kram

Svar: Tack <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Linn

Publicerad 2014-11-24 12:49:44

Hoppas du får stödet du behöver även om det kommer någon ny. Hur går det med nedtrappningen av stesolid, förresten?
Jag väntar fortfarande på svar ang. remissen dit. Min läkare har skrivit en remiss men nu måste ledningen bestämma om de (landstinget alltså) kan tänka sig betala eller inte...suck...

Svar: Åh fasen va jobbigt, hoppas verkligen att de snabbar på lite så du kan få ngn klarhet i allt. Nej nedtrappning av stesoliden har vi lagt på hyllan, den är kvar och vi låter den vara det ett tag...Kram på dig!!
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Linn

Publicerad 2014-12-10 21:18:00

Gissa vad? Remissen har äntligen godkänts och skickades till Varberg idag!!!! Så jag hoppas komma dit snart! Vet du hur det ser ut med platserna just nu?

Svar: Det finns massa plataer så räkna m att det kan gp ganska fort!! Va roligt att det äntligen blivit bestämt. Förstår att det känns jobbigt attgp emot äs men du är värd att må bra och här får du de bästa av förutsättningar! kramar
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Linn

Publicerad 2014-12-14 19:55:37

Du hade rätt, jag ska få bedömningssamtal nu under veckan och de har redan sagt att jag förhoppningsvis kan börja vid årsskiftet - alltså snart! Är både jätte taggad och jätte rädd...

Svar: Åh va roligt hoppas verkligen att det kommer kännas bra på bedömningssamtalet men det tror ja. De visar en runt och ställer lite frågor så räkna med att det tar nån timma. Förstår din rädsla men ja tror nog att det är mest ätstörningen och inte du som är rädd, för du verkar ha bestämt dig för att bli frisk. Så håll i det även när det sen känns jobbigt, du vet vart du vill och ja tror alla kan bli friska bara man vågar stå ut i känslan!
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela