ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Sjukgymnastik och taktilmassage

Publicerad 2014-11-11 14:08:51 i Allmänt,

Hade en tid till taktil massage vid 10.15 så ja ligger och halvslappar i soffan när en av behandlarna kommer in och säger att ja ska till sjukgymnasten nu. Så det var bara att ändra taktil tiden och ge sig iväg till sjukgymnasten, där jobbade vi med min hållning, ja spänner ju mig så hemskt mkt i axlarna och sitter hukande på stolar. Men hon påminnde mig om att sitta som om ja satt på en häst. Det var faktiskt väldigt bra, ja vet ju att ja inte ska spänna mig men ja gör det hela tiden i och med all ångest. Vi han inte med så mycket eftersom ja skulle ha taktil direkt efter men vi skulle jobba vidare på det.
 
Alltså ja trodde verkligen inte att ja skulle gilla taktilmassage, eftersom det bara är beröring och hon tar inte i och masserar musklerna utan berör bara kroppen. Men det är helt underbart, ja blir så avslappnad, och varm i hela kroppen. Sen efter är ja helt slut, skulle nog kunna somna direkt efter en behandling. Tyvärr så är man ner dränkt i olja så det är bara att hoppa in i duschen för att inte förstöra kläderna.
 
Annars så händer inte så mycket idag, ska se om ja hittar någon bra serie att börja titta på, någon som har en ide?
 

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-11-12 22:07:32

Jag har testat taktil massage på ett spa-ställe och jag vet inte om det var för att det kändes oprofessionellt eller om jag bara har väldigt svårt för kroppsberöring men jag tyckte inte alls om det. Vanlig massage är en grej för då gör det ju mer ont men med taktil ska det ju endast vara skönt. Kanske borde ge det en chans till fast på ett annat ställe :)

Men jättebra att du tycker om det och kan få dig att slappna av mer! :)
kram

Svar: Nej ja trodde inte att ja skulle tycka om det heller, ja menar ja hatar ju egentligen beröring av alla dess slag. Men hon som har det är så fantastiskt fin och gör det så bra. Så förhoppningsvis så var du hos någon oprofessionell för detta vill ja göra när ja kommer härifrån!! Men om du njuter mer av massage så tycker ja att du ska satsa på det istället, dumt att slösa bort sina pengar på något man inte tycker om :D
Kramar
ienluftballong.blogg.se

Postat av: sändrisch

Publicerad 2014-11-13 15:42:49

Tipsa dej om serie?! Du har väl sett ALLT?! Du får lära dej franska och börja beta av deras tv-underhållning, Stina!

Själv är jag fan av dokumentärer på svtplay och urplay.se .. om du vill lära dej nåt alltså..! ;)

Svar: Bläää på dig Sandra ja har väl inte sett allt, men att lära sig ett språk kanske vore ett bra tidsfördriv :DDokumentärer och lära sig något, hum ja vet inte du, ja är inte redo att lära mig något nytt. Ja vet ju knappt om det finns en värld utanför dessa väggar, har nog blivit lite halv knäpp ;)
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela