ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Samtal

Publicerad 2015-03-04 14:39:43 i Allmänt,

Har haft samtal med min ssk idag, vi pratade mycket om mina dippar då ja inte vill leva och allt känns hopplöst. Känndes som att hon ville komma fram till om det bara är dippar eller om det ligger något annat bakom. Skulle vara skönt om det var något annat som låg bakom för då hade ja fått en förklaring. Annars så pratade vi om maten och om hur katastofalt dåligt det verkar gå med den, hon sa att ja skulle hem och laga någon av mina färdigrätter, sagt och gjort så gjorde ja som hon sa. Tyvärr så blev ångesten för hög och maten hamnade i papperskorgen. Blir så arg på mig själv när ja gång efter gång bara gör fel.
 
Ja vill så gärna lämna denna skiten bakom mig, leva och njuta av livet och allt vad det innebär men ja lyckas inte. Ja har liksom fastnat i denna skiten och kan inte ta mig ur, ja kan inte förmå mig själv att gå emot ångesten och göra det som ja vet krävs för att få ett normalt liv, nämligen att äta. Ja sitter fast mellan ångesten och det normala livet och varje gång ja ska välja sida så väljer ja att ge vika för ångesten, den paralyserar mig och gör mig oförmögen att gör något som ja egentligen vill. Ja sitter just nu och funderar över om ja ska följa mina demoners röst och ta en långpromenad eller om ja ska stanna inne i soffan. Tror tyvärr att det blir en promenad, känns som ja redan valt att välja den sidan...

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-03-04 14:59:56

Vet precis hur du menar det där med att stå helt maktlös. Den friska delen av mig fick ju ingen klarhet i det alls, för det var bara konstigt, men ändå kunde jag inte! Det var fruktansvärt, som att vara i krig med sig själv, men det går och det är en riktig befrielse när det värsta har lagt sig!
Jag tror på dig <3

Svar: Åh jackas ffd inte kommentera på din blogg, fattar inte om ja är blind eller vad som är felet :(
Gud va skönt att få tvättat allt, ja har ju turen att ha egen tvättmaskin och torktumlare, men ja samlar oxå på mig allt för mycket tvätt.
Vi har sol här oxå och det är så skönt, även om ja känner en stress inför att vara ute hela tiden så man inte missar solen.
Tänkte på det du skrev om att inte prata om sitt mående med andra, ja är precis likadan kommer alltid på försent att alla inte förstår sig på de där med att må dåligt så ja har slutat att prata om det helt istället. Dels då har ja svårt att förklara hur det egentligen känns och då får andra det ännu svårare att förstå, sen tror ja att om man inte har gått igenom en depression eller haft en ätstörning så har man svårt att förstå att det egentligen är ett problem.

Kämpa vidare <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: M

Publicerad 2015-03-08 00:13:01

Åh känner så igen mig i denna text... Förstår själv inte hur jag ska klara av min vardag och vara i en depression, allt är så svårt :((

Postat av: M

Publicerad 2015-03-08 00:13:31

Och kram på dig och styrka till dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela