ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Det där med ångest

Publicerad 2015-03-31 18:07:01 i Allmänt,

Det var det där med ångest, den där känslan som gör att man får ont i bröstet som gör att man inte an andas som trycker ner en mot marken. Precis den känslan har ja nästan hela tiden, svagare eller starkare. Den tar musten ur mig, gör mig trött och kraftlös, gör mig svag och skakig. Just nu är den lite lugnare men när ja var påväg från stan höll den på att äta upp mig, ja slängde mig av bussen och fick stå i busskuren för att få tillbaka andningen. Ja hatar när den blir så extrem speciellt när ja i övrigt har haft en ganska ångestfri dag, ja har bara haft en liten gnagande känsla som är helt hanterbar. Men bara för att allt varit lugnt så kom denna ångestattack och förstörde allt. 
 
När ja sen kom hem fick ja ta mig en kall dusch för att få tillbaka andningen, gjorde min andningstrappa för att lugna ner mig. Så nu ligger ja halvdöd i soffan och försöker lugna ner kroppen, händerna skakar så att skriva detta var inte det lättaste. Men det gör att ja focuserar på något annat och på så sätt släpper alla negativa tankar som kom i samband med ångesten. 
 
Känner mig verkligen som ett fetto idag, ätit alldeles för mycket och magen är uppblåst som en tunna. Fick ett meddelande från en på min mottagning igår, de ska börja med en ny matgrupp nu i april så han ville träffa mig i nästa vecka för att prata lite inför den. Hoppas verkligen det är något som kan hjälpa mig för även om ja känner mig som en tunna så vet ja ju logiskt att ja inte har en tunna som mage...

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-03-31 21:30:33

Fasiken vad tufft du haft det idag med panikångesten :-( Var det fikan som triggade igång den? Låter som att du försökte att klara av den på ett bra sätt med andningen <3

Hoppas att den nya matgruppen kan vara bra för dig. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela