ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Stallet

Publicerad 2015-03-29 19:50:46 i Allmänt,

Är så otroligt glad att ja har hästarna i mitt liv, vet inte hur det hade gått om ja inte hade haft stallet igår och idag. Kom ju hem från min vän med tankar på att ta mitt liv, men ja hade ju stallet och ja kan inte svika min vän. Så nu efter två dagar med stall, skit och ridning så känner ja mig stark nog att gå emot dessa känslor. Ja kännde när ja kom hem idag att nu tar ja tag i mitt liv, vilket slutade med FYRA smörgåsar och en hel massa ångest. Kom på mig själv med att tänka att detta är inte värt att ha ångest för detta kommer inte göra mig gigantisk tills imorgon. Är bara så rädd att ja ska väga massor på onsdag då ja måste väga mig, att ja ska vara så stor att de inte kommer vilja fortsätta hjälpa mig på min mottagning. Att de ska säga att ja är för fet och verkar klara mig utan hjälp från dem, samtidigt så vet ja ju att sjukdomen inte bara sitter i vikten att det är så mycket mer som spelar in. 
 
Annars idag har ja inte gjort mycket alls, somnade en stund under kedjetäcket. Kom på att ja va sä trött för att ja gick upp halv sex och vi hade ställt fram klockan en timma, halv fem är ju ganska tidigt för att vara en söndag. Sen har ja inte varit utanför dörren något mer idag, bara legat i soffan, borde få liggsår snart. Men det var kanske en sån här slappdag som ja beövde, eller ångesten nu innan ja ska sova och vet att ja bara legat ner hela dagen är ju inte att leka med men det som inte dödar det härdar...

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2015-03-29 23:54:19

Kram lillavännen min

Svar: Kram till dig oxå, du är så otroligt fin <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-03-30 18:01:55

Håller tummarna för att du får den hjälp du behöver för att orka gå emot ångesten och kämpa. Bra jobbat att våga gå emot! Det börjar oftast så att man vågar en gång, sedan blir de gångerna fler och fler :) kram

Svar: Tack gumman <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Ann Pettersson

Publicerad 2015-03-30 18:15:45

Jag tänkte börja intervjua personer bland mina läsare och andra bloggare med psykisk ohälsa! Anledningen är att jag vill lära känna er lite bättre, och för att fler ska hitta till och förhoppningsvis gilla era bloggar OCH att öka kunskapen om Psykisk Ohälsa i samhället. Vill du bli intervjuad? Kontakta mig genom att lämna en kommentar på min blogg eller maila på [email protected] Frågorna ligger uppe på min blogg om du vill kolla in dom först!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela