ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Leendet

Publicerad 2014-12-29 18:26:44 i Allmänt,

Dagen har pendlat medllan panik och leenden, ja har brytit ihop totalt och ja har dansat som en galning på rummet. Ambivalent till tusen... Men när ja har mått bra har ja kunnat le ja har sett något som kan var possitivt i all skit som just nu känts som om den äter upp mig. Ja hade samtal idag och ja de anser väl inte att ja får åka hem till min egen lägenhet utan ja måste åka till mina förädrar. Ja vill inte ens vara borta länge bara över helgen som kommer, så ja får träffa mina underbara vänner. 
 
Visst ja tror och vet att ätstörningen blir starkare när ja åker härifrån men ja måste ju börja öva nu om ja ska bli frisk innan v 6. Ahhh paniken så fort ja tänker på det, både för att ja inget hellre vill än att börja plugga igen men oxå paniken över att ja kommer falla tillbaka så snabbt igen. Eller det är så det känns just nu... Så till imorgon ska ja försöka argumentera för att åka hem över helgen. Så skönt att min behandlare är hemma från sin semester för ja har saknat henne, hon är grym. Funderar även på att ringa min samtalskontakt hemma och höra va hon tycker om att ja vill börja plugga så snart, för henne litar ja verkligen på...

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-12-30 10:32:05

Kan tänka mig att det är jobbigt med de tvära kasten i måendet, men det är ett framsteg. Att faktiskt kunna känna positiva känslor och att le :D

Om du nu vet att ätstörningen kommer att bli starkare när du åker hem och börjar plugga och om du inte känner att du kommer klara av att kämpa emot så får du verkligen ta och tänka över för- och nackdelar. Är det värt att riskera att slänga bort det du har lyckats uppnå?
I slutändan borde din fysiska och psykiska hälsa gå före allt annat <3

Svar: Ja det är verkligen helt fantastiskt att kunna le igen, det var så längesedan sist.
Ja ja tror att äs kommer ta över mer och mer om ja åker härifrån nu men samtidigt så är det vad min behandlare och de andra här tycker att ja ska göra, det finns en här som inte tycker att det är någon bra idé och hon jobbar mest ute i ett av uppföljningsstegen...

Hur har du det själv just nu, ja tänker ofta på dig <3
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela