ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Smusslande

Publicerad 2014-07-31 09:30:11 i Allmänt,

Vid varje måltid här så har ja en personal som sitter med mig och äter. Det är till stor hjälp då ja inte får någon chans att smussla med maten och ja har någon som ja kan fråga varje gång ja tvekar kring portionsstorlek. Idag så var de så kort om folk att de inte fanns någon som kunde sitta med mig. Direkt så hamnar ja tillbaka i gamla  vanor, sprider ut äpplemoset på tallriken, drar sönder bitar av smörgåsen osv, jättedumt och ja blir i efterhand så arg på mig själv. Ja menar ja vill ju inte hålla på såhär när ja kommer hem, då vill ja att maten ska fungera. 
 
Förstår inte att anorexin kan vara så stark, ja har ju alltid trott att ja hade kontrollen, att det bara var att sluta och börja äta om ja så ville. Men när ja inte ens kan äta en ordentlig frukost själv utan att smussla så vet ja inte hur det ska gå när ja kommer hem. Blir så ledsen på mig själv ja vill ju klara detta denna gången...

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2014-07-31 10:52:08

Det är då man ska be om mer hjälp, varför satt det ingen med dig den här gången?
Kram! <3

Svar: De är underbemannade och har för många som de måste sitta vak på. Inget optimalt för mig då det blir min "hjälp" som ryker lättast, ja orsakar ingen stor kalabalik eller får utbrott och skriker tills ja blir blå i ansiktet...Kram <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Nathalie

Publicerad 2014-07-31 10:57:33

Vet hur det är. Jag trodde också att jag visst hade kontroll. Jag kunde ju sluta när jag ville.. Riktigt så enkelt var det ju inte visade det sig!
Kämpa på <3

Svar: Eller hur, det är så mycket svårare än vad man någonsin hade kunnat tänka sig. Ja trodde att ja kunde börja äta ordentligt igen bara ja bestämde mig. Men nu när ja verkligen vill släppa allt som har med anorexin å göra så går det inte....Ta hand om dig <3 Kram
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela