ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Målvikt

Publicerad 2014-11-10 16:27:00 i Allmänt,

Så roligt att se vilken skillnad på målvikt de har här mot vad de hade på avdelningen. Visst det var en akut avdelning, men där hade de BMI 18 som mål, sen fick man lämna avdelningen. Här har de tydligen 19,5 som lägsta målvikt, en ganska stor skillnad iaf i kg. Om ja kommer upp i det så kommer ja att ha gått upp 25kg, det är helt otrolligt. Men vi får väl se vad som händer med den saken...
 
 
Så trots denna hemska upptäckt så väljer ja att försöka vara lycklig, för det är ja som bestämmer det, ingen annan kan ta över mina känslor. Inte ens anorexin!!

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-11-10 16:47:30

Jag trodde att de t.o.m. hade minst BMI 20 som målvikt på Capio. Har hört att man måste komma upp på minst den typ av BMI för att helt kunna bli frisk även om kroppen fungerar på ett lägre.

Tänk vilka fysiska förbättringar du kommer att få känna när du börjar närma dig en mer hälsosam vikt :)

Fick du veta din vikt idag? För det är ju en grej att vården måste veta din vikt, men du borde ju få välja själv om du vill veta eller inte.
Kämpa på <3
kram

Svar: Nä ja slipper se min vikt, men fick se inom vilket viktspann ja skulle va inom.
Jo ja kommer nog märka av en förbättring, men det är svårt att få tankarna att gå med mig mot den vikten.

Kram
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Sändrish

Publicerad 2014-11-10 17:02:59

30 kilo..?? Ska du gå upp 30 kilo där..?!

Svar: VA TROR DU EGENTLIGEN OM MIG SANDRA ;) 30kg från min lägsta vikt, om ja går upp till det de vill... Ja satsar på deras lägsta målvikt så då blir det bara 25kg...
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Ida

Publicerad 2014-11-10 19:05:44

Du har väl inte 30 kg till bmi 19.5 ?
Trodde man va tvungen att ha 20. Det sa min kusin som varit där. Hon sa även att man måste se vikten för att avdramatisera siffrorna. Stämmer inte det?
Kram o kämpa på <3

Svar: Nej då ja kommer ha gått upp 30 kg från min lägsta om ja går upp till det de vill. Var kanske lite otydlig ;)
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Jonna

Publicerad 2014-11-10 19:13:16

hur gick vägningen, fick du se vikten. Kram

Svar: Nää ja vägrar fortfarande att se den, men fick se inom vilket viktspann ja ska vara inom.
Kram
ienluftballong.blogg.se

Postat av: J

Publicerad 2014-11-10 23:30:03

Men oj vad har du för BMI nu? Hur är det i övrigt med ditt fysiska mående, värden, blodtryck, puls och skelett m.m. Kram och fortsätt vara positiv :)

Svar: Nu har ja ju gått upp i vikt och väger betydligt mer än min lägsta vikt. Vet inget BMI men när ja lämnade sjukhuset så var det 16 och nu har ja ju börjat odla en liten gravid mage så nu är det nog betydligt mer. Innan var mina värden skit men nu såg de bra ut, ja har tyvärr sett till att ja har fått benskörhet men nu äter ja kalcium både morgon och kväll och har gjort det ett bra tag. Så ja hoppas att det inte blivit sämre. Kram!!
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Linn

Publicerad 2014-11-11 18:30:22

Förstår att du inte vill se din vikt, jag brukar inte titta heller..
Men jag undrar hur lång du är? Jag har BMI under 16 men för mig att nå BMI 20 behöver jag gå upp bara ca 11 kg...

Svar: Ja ja förstår att det kan kännas mycket för det är det, men om du ligger på 19 så är du precis över gränsen till mager, bmi 20 är vad en smal person har i bmi, Och det är faktiskt inte snyggt att vara mager :D Så brukar ja tänka för att motivera mig till att fortsätta!!!
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Linn

Publicerad 2014-11-14 15:44:28

Tror du läste fel, jag har *inte* BMI på nitton, utan något under sexton, tror det är ca 15,8...

Men är du jätte lång? Det måste du vara om du måste gå upp ytterligare 25 kg för att uppnå 19,5 eller 20 men ligger på 16 nu, eller?

Svar: Hahaha nej gud ja ska verkligen inte gå upp 25kg nu, ja har sammanlagt gått upp det från min lägsta vikt. Nu väger ja betydligt mer och är nog lågt förbi bmi 16, och det är minst bmi 19,5 som de har som lägsta vikt här.
Bmi 15,8 är inte mycket att hänga i julgranen, tror du skulle behöva komma hit så du kan få mer hjälp än vad du verkar få nu. Ja håller tummarna att det ska gå lite snabbt för dig nu, som sagt än finns det platser här.
Kram
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela