ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Motivation

Publicerad 2014-11-14 07:40:23 i Allmänt,

Ibland eller gaska ofta så börjar min motivation falera, ja tänker att ja egentligen inte vill bli frisk för det är ju detta ofriska som ja är bra på. Så nu har ja börjat med en mmotivationsbok, en bok där ja samlar bra citat som gör att ja tänker till en gång extra innan ja fastnar i hur "bra" ja hade det innan. Sen så fyller ja den med lite fina bilder och lite annat smått och gott. Det är faktiskt ett jättebra sätt att underhålla sig och hålla ångesten borta.
 
På gruppen igår så pratade vi om känslor, vilka som är mest dominerande i våra liv. Ja kom fram till att rädsla är den mest dominerande i mitt liv, ja är rädd och en del i rädslan är ångesten och det är ju den som dominerar mest i mitt liv. Ja har ju svårt att veta vad som är skillnaden på tankar och känslor eftersom vi i svenska språket gör det svårt för oss. Tillexempel så säger vi ofra "ja känner mig fet" men det är ju ingen känsla utan en tanke, man kan inte känna sig fet, det finns ingen känsla som heter känna sig fet känslan. Så ett bra sätt att tänka är att känslor känner vi i kroppen medan tankar tänker vi i huvudet. 
 
Självklart så bryter ja sen ihop under lunchen och flyr till mitt rum och bolltäcket, väldigt moget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela