ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Stesolid

Publicerad 2014-11-04 20:47:22 i Allmänt,

Idag har ja haft läkarsamtal och det första han nämner det är att han vill plocka bort mina stesolid tabletter. Han jämför dem med att dricka två glas rödvin och ja får ju mina innan måltider alltså slipper ja ångest just vid dessa tillfällen. Ja ni förstår varför ja vill ha kvar dem. Men han är vettig denna läkaren, han kan disskutera och vi kom fram till att ja får ha kvar mina tabletter någon vecka till. Men sen måste vi börja trappa ut dem. 
 
Vi hade basal kroppskännedom idag, första delen gick ut på att vi satt på kuddar och sa mmmmm på utandningen, väldigt flummigt. Sen kom de och hämtade mig för de hade glömt att ja hade just läkartid så ja missade den sista delen, så tänker inte uttala mig förren ja gjort det några gånger.
 
Just det ja fick taktil massage idag, det är som beröringsmassage, så otroligt skönt. Valde efter mycket funderande på om ja skule våga ta helkropp men tänkte att det är ju värt att prova. Sen att det skulle va så skönt det trodde ja inte, inte heller att ja skulle kunna slappna av så mycket som ja faktiskt gjorde. Imorgon är det samtal och så ska vi göra julkort, sant något med tändsticksaskar...

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-11-05 08:43:58

Vad skönt att det är en bra läkare som går att diskutera med och att du får ha dem lite till. För nu i början är det ju redan så många nya förändringar så man måste ju inta te allt på en gång. Dock tycker jag att det låter viktigt att du ska äta utan stesolid. För att bli bättre och klara dig själv så måste du utveckla bättre strategier att hantera den ångest du känner när du äter. Du är på rätt "skola" för att lära dig det. Kan tänka mig att du är väldigt orolig för att klara dig utan det som du tagit upp tidigare. Det kanske blir jobbigt men du kommer att få hjälp och du kommer fixa det. Ofta tror man att man absolut inte kan klara sig utan medicin men när man väl försöker så kan man faktiskt inse att man är starkare än vad man trodde.

Hehe känner igen den typ av BK du gör, det är så min också är utformad :P Ja, BK är sjukt flummig och i början fattar man inte varför man gör dessa grejer för man känner ju inget. Men ge det en chans och tid, det tar ett tag innan man märker av vad det egentligen ger. Jag har problem med att "ljuda" med m-ljud, får inte fram något för jag känner mig störd som håller på så men jag har fått dte förklarat för mig att m-ljudet kan ta bort inre spänningar i bröst/hals samt att man får ur sig oro. Har inte upplevt det än men ska fortsätta ;)
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela