ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Capio

Publicerad 2014-10-22 15:24:40 i Allmänt,

Ja var på capio på studiebesök idag och det kändes bra. Allt kändes helt hundra fram tills att han sa att ja inte skulle få tugga tuggummin, ja tuggar alltså 10st/dag och är totalt beroende av dem. Men va fasiken ja ska börja redan nu med att detoxa mig, drar ja ner fem stycken direkt så är hälften redan gjort. Så på måndag åker ja och tar bort mitt födelsemärke och på tisdag åker ja till Capio...
 
Kan inte förstå att det går så fort men min läkare hade ringt och bett dem att inte dra ut på det plus att det fanns platser lediga nu. Så nu är ja tillbaka på avdelningen och har redan ätit ett mellanmål och nu är det dags för middag...

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-10-22 17:14:29

Bra att det kändes bra! :D Varför får man inte tugga tuggummi? Förstår dig är själv jätteberoende men samtidigt är det ngt med sötningsmedlet eller så som triggar mig så kan liksom inte få nog, köper därför alltid de starka med eucalyptus så att det ska hindra mig från att ta för många och för ofta men ändå så måste jag stoppa 3 bitar i käften samtidigt :P Borde också dra ner på det så jag är på att försöka jag med, är ju ingen stor grej att ge upp ändå och man kanske inte ens kommer att sakna det sedan när man slutat? :)

Bra att det går fort för dig för som du skrivit så har du ju tyckt att det varit väldigt påfrestande att vara på den avdelning du är nu. Håller tummarna att Capio blir superbra! :)
kramar!

Svar: Vet faktiskt inte varför man inte får tugga tuggummi, jätte dumt tycker ja. Bra smak du har också samma som ja tuggar, de är helt klart de bästa!!
Ja det har verkligen varit en pers ibland att vara på avdelningen men ja kommer som sagt sakna vissa delar av det.

Kramar <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Ida

Publicerad 2014-10-22 19:41:14

Skönt att du får komma dit så snabbt. Vi fick inte tugga tuggummi när jag va inlagd på östra i gbg heller. Svårt i början men sen lätt som en plätt :) Är själv beroende MAX!!! Tuggar konstant mellan måltiderna och då ca 4 st varje gång... Asså 4 på en gång.
Hoppas du fortsätter blogga så vi kan följa din resa.
Stor kram <3

Svar: Klart ja kommer fortsätta blogga, dock vet ja inte hur mycket. Men ja lär fortsätta läsa era bloggar iaf. Är det alltså östra du har varit inlagd på? Det är där ja har varit nu, fyra månader blir det nu, fattar inte att tiden gått så fort....
Kram
ienluftballong.blogg.se

Postat av: annii

Publicerad 2014-10-23 08:11:03

HURRA!! starka modiga du <3

Postat av: Ida

Publicerad 2014-10-23 21:38:38

Ja fast inte på psyk utan drottning silvias barnsjukhus. Va under 18 då. Ett behandlingshem i flera månader. Varit där två omgångar.
Tuggummi är laxerande samt rubbar mättnads o hungerkänslor tydligen.

Svar: Att tuggummi är laxerande hade ja ingen aning om, att det rubbar mättnads och hungerkänslor kan ja tänka mig. Okej va tyckte du om Drottning Silvias barnsjukhus då?
Är det Mora du varit på två gånger?
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Ida

Publicerad 2014-10-24 15:21:35

I stora mängder är det laxerande. Många anorektiker som utnyttjar det tydligen. Inte jag dock.

Den behandlingen va bra men hade behövt mer uppföljning och stöd när jag skrevs ut.

Japp två gånger i mora.

Kram

Postat av: Lena

Publicerad 2014-10-24 19:57:29

Utöver tuggummi förbud finns det några andra regler de har på Capio? Är nyfiken eftersom jag kommer kanske också hamna där...

Svar: De hade förbud mot light läsk och egna kryddor men annars så hade de inte så många förbud. Va roligt att du kanske också kommer hit, det verkar verkligen vara ett bra ställe. Tror att man verkligen kan bli frisk där...
Håller tummarna för din skull!!
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela