ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Dags fördriveri

Publicerad 2014-10-13 07:20:06 i Allmänt,

Så hur fördriver man en hel dag inlåst på en sluten avdelning. Ja börjar alltid min dag med tre koppar kaffe och en kopp te, samtidigt som ja tillsammans med en patient till tittar på tv. Kan sägas att det bara är vi som är vakna vid sex på morgonen. 
 
Vid åtta så är det sen frukost, så då brukar ja ha sett nyheterna så många gånger att ja kan upprepa dem själv. Nej ja brukar faktist gå in på mitt rum så som idag och kolla runt lite på Facebook. Saken är den att de andra patienterna brukar börja ta frukost vid halv, men eftersom vi har en som sitter med oss så får vi först vid åtta. Sen har vi en halvtimma på oss att äta upp. Efter det måste vi sitta i sofforna eller iaf synliga för personalen i en timme. 
 
Mellanmål äter vi vid 10, ja får en ND men man kan tydligen välja en frukt och smörgås oxå. Sen är det ytterligare en timme synliga för personalen, vilket gör att det bara är en halvtimme kvar till lunchen sen halv tolv. 
 
Ja ni hör, även om det är otroligt tråkigt ibland och det verkligen inte finns mycket att göra så går tiden ganska snabbt ändå.
 
Enda tiden som är längre är den mellan middag och kvällsmål, det är ca tre timmar så då brukar ja försöka läsa eller något annat som gör att tiden går. Det dumma med att läsa är att ja har så svårt att koncentrera mig så ja orkar liksom inte läsa ordentligt...

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-10-13 22:24:57

Har också väldigt svårt att läsa böcker p g a att jag inte kan fokusera mig eller få ro till att sitta stilla och läsa. Hade dock försökt börja lite lätt och jag planerar att börja läsa tonårsböcker eller iaf lättare böcker för då kanske det går bättre? Kanske ngt du också kan testa? Eller ljudböcker?
kram

Svar: Ja har hittat en deckare nu som är väldigt lättläst så ja har lite hopp om att ja ska kunna läsa ut den... :)
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela