ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Samtal

Publicerad 2014-10-17 16:28:44 i Allmänt,

Har varit hos min samtalskontakt och pratat, kan säga att det var jobbigt som tusan. Vi pratade om min rädsla att gå upp i vikt, mina funderingar kring mig själv. Hur ja känner inför mina föräldrars plötsliga vilja att komma varje helg, ja vi gick igenom en hel del roliga ämnen. 
 
Sen kom ja tillbaka till avdelningen hann precis få en stesolid innan det var lunch, kikärtsbiff med potatis, ja hatar potatis. Efter den obligatoriska kaffepausen med resten av avdelningen så gick ja för att lägga mig och läsa, vaknade av en röst som envist sa att det var fika. Varje fredag så är det fredagsfika med all personal, läkare och patienter, det brukar vara någon patient tillsammans med en i personalen som bakar.  Ja ska egentligen äta det men ja är så rädd för den lilla biten kaka att  ja hellre dricker en ND.
 
Ja kände under hela dagen hur min ångest bara har växt och växt och bad att fåå prata med min kontaktperson. Vi han prata i kanske 10 min och jag berättade om min livsångest, hur ja inte orkar detta mer, hur ja bara vill försvinna. Vet att hon tar mig på allvar men ja blir som ja sa till henne rädd för mig själv, ja känner sådanna tankar som man inte ska tänka, sådanna tankar som för en direkt ner i skiten igen. Förmodligen tillbaka på ruta noll... 
 

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2014-10-17 16:47:06

Vad bra att du öppnade upp dig för din kontaktperson <3 Tror du att samtalet med din samtalskontakt triggade ångesten?

Vad brukar de säga till dig när du tar upp sådana tankar?

Kämpa på <3 kram

Postat av: Ida

Publicerad 2014-10-17 20:32:11

Känner precis som du ang livet. Ångest o att jag inte orkar mer. KAN inte bara bero på äs!!!
Ensam hemma i mammas hus hela veckan o har sån ångest.
Kram <3

Postat av: annii

Publicerad 2014-10-18 17:06:45

Kämpa på söta du

och IDA!!! jag missade att be om lösen till din blogg!! snälla, maila mig det? ([email protected])

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela