ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Livet i behåll

Publicerad 2015-04-13 08:36:16 i Allmänt,

Förra söndagens så tog ja min största och alvarligaste överdos hittils, ja minns inget av hela den dagen och vaknade inte upp förren fyra dagar senare på intensiven. Då hade ja tydligen först kommit till MAVA där ja sen fått hjärtstillestånd och de fått ge min hjärtkompressioer och enchocker. De hade fått intubera mig och lägga mig i respirator, eftersom ja inte angett några kontaktuppgifter till min familj hade de skickat civilpolisen till dem och sagt att ja låg på IVA och kanske inte skulle överleva eller förmodligen få hjärnskador. När ja sen vaknar har ja även fått en dubbelsidig lunginflammation efter respiraatorn är allmänt förvirrad och måste ligga med syrgasmask. Ja blir tillslut flyttad tillbaka upp till MAVA för att komma upp på benen, bli av med dropp, kateter, iv. antibiotika och hjärtövervakning. Droppet blev ja av med först i förrgår eftersom ja inte åt något, antibiotikan fick ja tista intravenösa dosen igår och efter ett låååångt samtal med en psykiatiker så fick ja på nåder åka hem till mina föräldrar som nu har fullt ansvar för mina tabletter. 
 
Allt ja kan känna är glädje, glädje över att ja överlevde, det var så skönt när ja vaknade upp fick reda på hur nära ja varit döden och överlevt. Det kändes som någon vändning, när ja nu sen oxå slapp psyk och fick åka "hem" även om det är med många premisser så känner ja en sådan livsgnista som ja inte kännt på så många år. Det är en så jävla häftig känsla att vilja leva på riktigt inte bara överleva utan leva...

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-04-13 17:28:04

Åh vännen! <3 Så otäckt att läsa! kämpa på!! <3

Svar: Ja kämpar på mer än någonsin <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: J

Publicerad 2015-04-13 22:33:30

Älskade stina varit så orolig sett att du varken bloggat eller varit inne på Facebook. Blir så fruktansvärt illa till mods. Vill kunna finnas där för dig. KRam

Svar: <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-04-15 22:03:39

Hade på känn att något allvarligt hade hänt dig... Blir ledsen över att du inte såg någon annan utväg just då, men samtidigt glad för att du fått mer livslust. Jag tänker på dig och hoppas att du försöker att ta mer hjälp av din omgivning när du mår så dåligt. Det blir bättre <3 kram

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-04-15 22:04:23

och självklart glad över att du överlevde och slapp allvarliga men! <3
kram

Postat av: sändrish

Publicerad 2015-04-16 12:14:32

Men Stina..!!

Jag känner att jag måste ringa till dig i dagarna och prata lite med dig nu.. Och du vet ju hur jag är; Vill i princip aldrig prata i telefon, men nu....!

Du svarar om du orkar eller ringer upp när du vill.

Ta hand om dig tills telefonterrorn drar igång. Puss och kram // S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela