ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Ett nytt ljus

Publicerad 2015-02-24 10:45:46 i Allmänt,

Åh va ja änskar lite mer ljus i mitt liv, just nu är allt mörkt och ja kan inte se ngn ljusning. Allt är jobbigt och det är knappt att ja tar mig utanför lägenheten, ändå fixar ja med lite våld från min sida att träffa vänner. Ja tar mig dit vi ska ses håller uppe min mask om att allt är bra och sen ramlar ja hem och försöker att inte gå i tusen bitar av utmattning...
 
Det äär inget liv ja vill leva utan det är den dumma delen i mitt liv med mina återkommande depressioner som gör att ja agerar helt fel och en av anledningerna till att ja inte fick vara kvar på Capio. Mina djupa svackor i depressionen gör mig för farlig för mig själv och då kan ja inte vara där. Detta suger verkligen väldigt mycket och jag vill ju verkligen vara kvar på capio och jobba mot det friska men säger de att ja mår för dåligt så är det bara att packa sina saker och åka därifrån. Nu väntar ja på att min läkare ska ringa coh säga hur läget med Capio ser ut, om ja får komma tillbaka eller om de ffd anser att ja är en fara för mig själv. Den som lever får se. Nu ska ja iaf ta mig ut på en promenad för att som en läkare sa till mig, "motion är bra mor depressioner"...

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-02-24 13:25:44

<3

Svar: Kram
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Ida Jansson

Publicerad 2015-02-24 14:55:31

Känner igen mig i att falla ihop av trötthet när jag varit social med någon... Jag orkar sällan ta mig iväg att träffa nån tyvärr.
Hoppas verkligen att du får komma tillbaka till Capio snart. Du behöver det!
Visst kan motion va bra mot depression men har man problem med äs och tvångsmotion så är det INTE bra. <3

Svar: Åh det är så synd att du inte orkar träffa ngn du skulle behöva komma ut och träffa folk så du inte blir så isolerad. Vet att det är väldigt jobbigt att träffa folk men det är värt det <3
Nää ja vet att ja inte borde motionera eller äta så lite som ja gör men det går, och ja behöver verkligen komma ut och lufta mig, ja blir mer depp och kommer på mest dåliga idéer när ja bara sitter inne och gör ingenting...
ienluftballong.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-02-24 21:40:34

Det är tufft att tvinga sig till att vara social när det tar så mkt energi, men du gör dig själv en långsiktig tjänst som fortsätter kämpa på. Inget blir bättre av att isolera sig när man är deprimerad även om det är det alternativet som lockar <3

Håller med ovanstående att det är bra med motion vid depression, men det är förutsatt att man äter som man ska vilket du inte gör och då är det skadligt med mkt motion. Man kan ju vara utomhus men man behöver ju inte gå en lång runda?

Så stört det kan vara att du ska falla mellan stolarna. Att du är liksom för deprimerad för att kunna få hjälp för din depression. Finns det ngt annat ställe som kan garantera din säkerhet och hjälpa dig?

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela