ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Alla tankar är inte sanningar

Publicerad 2015-01-04 11:40:35 i Allmänt,

Så söger min samtalskontekt typ varje dag till mig, för i min värld så är allt ja tänker sant. Saken är den att ja kan tänka massa dumma saker, framförallt tankar om hur fet ja är och hur ful och avskyvärd ja är. Saker som inte gynnar mitt tilfrisknande.... Ja vet inte hur ja ska komma ifrån dessa tankar och bli frisk, för med dessa tankar så lär ja aldrig bli frisk...

Kommentarer

Postat av: sändrish

Publicerad 2015-01-04 13:30:32

Hrm... Känner igen det där allt för väl... Tyvärr har jag inte kommit på hur man ska kunna byta ut det där elaka mantrat till något bättre mantra.

Min psykolog har en annan strategi: Acceptera att tankarna finns och låt dom vara där genom att säga: "Jag känner mig tjock och värdelös idag - men jag är OKEJ och duger ändå!"

Det fungerar ibland. Och det är ju alltid något?

Svar: Du är så klok du!!!
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-01-04 16:00:41

Du kommer lära dig att hantera tankarna. De kanske kommer finnas där, men inte alls på samma sätt. De kommer inte längre vara en sanning då utan just bara tankar som vilka andra tankar som helst!
Kämpa på vännen<3

Svar: Tack gumman ja hoppas verkligen att ja kommer lära mig att leva med tankarna och inte alltid lyda deras minsta vink, för då kommer ja stört dyka ner i skiten igen...
Kram och tack igen <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: sändrish

Publicerad 2015-01-04 17:27:26

Att kalla mig för klok är en överdrift, Stina. I så fall är det nog min psykolog du ska berömma. Och för övrigt är hon helt suverän. Vart har hon varit hela mitt liv? Svar: På allmänpsykiatriska mottagningen och inte på Ätstörningsenheten. Att ha blivit utkickad från ät är banne mig det bästa som har hänt. Med facit i hand. ;)

Svar: Hahahaha va e det för tjomme du fått på allmän psyke då? Har en kompis som går hos någon Gita och hon verkade bra, det är inte hon? Tänk va skönt att bli utkastad från ät, där händer det ju ändå inget roligt...
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela