ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Permission med restriktioner

Publicerad 2015-01-02 16:25:31 i Allmänt,

Japp mina försök till att få permission i helgen misslyckades totalt. Tror att mina psykbryt i går spelade en viktigt roll i detta. Men en lite permission får ja allt, ja får åka hem över dagen imorgon. Ska bli så skönt att få komma hem och städa och fixa lite i lägenheten, rensa ur lite av all skit som finns i gaderoben. 
 
Sen går det undan med allt annat oxå ja flyttar från mitt lilla kryp in till ett annat och ska börja jobba på mitt stora problem, laga mat... Anorexin skriker på mig men ja ska faan skrika högre denna gången, ja ska och måste bli frisk snabbt och ja känner hur stressen kommer över mig. Ringde min mottagning hemma idag för att förklara att ja snart kommer dit och att de ska förbereda sig. Men det var ingen som svarade, antar att de var lediga nu när det var klämdag och så. Ringde även försäkringskassan för att se vilka möjligheter till att få pengar ja har om ja nu inte börjar plugga... Snacka om att vara förvirrad

Kommentarer

Postat av: sändrish

Publicerad 2015-01-02 19:34:58

Men vadåå..?? Ska du redan lämna varberg..??

Ps nu skriver jag vardagsblogg. Livet uncut liksom.. ;)


Svar: Ja vardagsblogg... me like!!!Nä ja ska bar flytta till nästa hus ;)
ienluftballong.blogg.se

Postat av: m

Publicerad 2015-01-02 19:53:23

Hej,
Jag ska ev till Varberg nu, efter mkt om och men. Har du lust att berätta lite hur du upplevt behandlingen där, hur det rent praktiskt ser ut osv? Bra, mindre bra etc? Värt att tänka på?
Har du ngn mailadress jag kan skriva till? :)

Svar: Behandlingen är upplagd på tre steg, först kliniken där man har personal som lagar och lägger upp maten, sen uppföljningen där man får vara med och laga mat och sist lägenheterna där man klarar sig mest själv. Samtal med sin behandlare har man tre dagar i veckan, och de andra dagarna har man tex KBT-grupp en dag, möjlighet att på taktil massage eller öronakupunktur, de andra dagarna. Vi har vila antingen liggandes eller yoga, mindfullness eller kroppsscaning.
Skriv gärna igen om du har fler frågor!!!
Kram
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Lovisa

Publicerad 2015-01-03 00:15:25

Du klarar det Stina, jag tror på dig till 100%! Du kommer fixa att laga maten, det är jag övertygad om. Nu har ju jag har dock inte haft problem med att laga mat, snarare tvärt om, ingen annan har fått laga mat åt mig.
Ses snart, kram!

Svar: Tack Lovisa!! Tror att det är nu innan som allt bara känns kaos, framförallt det där med att laga mat, ja är livrädd för att laga mat och har typ aldrig gjort det... Men allt blir bra m lite övning!!!Kramar
ienluftballong.blogg.se

Postat av: Linn

Publicerad 2015-01-11 21:11:29

Hej igen! Hoppas det går bra för dig där nere.. hur känns det inför flytten till uppföljningen?
Jag ska snart till Varberg (äntligen!) och bara undrar om du har några förslag för vad jag ska ta med mig, vad kan vara bra som patient att ha med, saker som personalen kanske inte skulle tänka på och som därför inte står i patientmappen jag fått...?
Tack på förhand!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela