ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Kaoset

Publicerad 2015-03-11 13:09:00 i Allmänt,

Det är kaos i mitt huvud, en del av mig vill slita ut alla tabletter ja har och en annan del vill absolut fortsätta och se om ja kan må bättre. Som det ser ut nu vinner nog den förnuftiga delen. Anledningen till detta kaos just nu vet ja inte, ja har haft en fin morgon i stallet. Ridit liten bockande häst och sen fixat ordning i stallet. Tror att kaoset började lite när ja pratade med min behandlare i Varberg, ja skulle be henne påminna läkaren om förnyat recept. Vi pratade om hur allt var just nu och sen sa hon "du är välkommen tillbaka när det blivit lite lugnt, när du samlat kraft och är redo". Okej, hum redo? Samlat kraft? Blivit lugnt? Ja efter det samtalet började ja fundera på mitt liv just nu, hur ja skulle kunna hitta ett lugn? Ja allt blev bara kaos, och då vill ja inte vara med längre, visst ja kan ju ringa dit och säga att allt är bra men det är ju att ljuga.
Ja ja vet inte hur ja ska göra med Varberg men ja får väl prata med min samtelskontakt här och höra vad hon tycker.
 
Annars har dagen varit lugn, ja har putsat fönsterna igen för de blev inte rena (det blev de inte nu heller). Pratat i telefon med läkaren som ringde trotts att han hade en ledig dag. Och nu sitter ja här med en stor kopp havremjölk för att stilla magens kurrande. Ja tänkte först ta en smörgås men sen kom ja på att vi ska göra någon kroppsuppfattnings övning sjukgymnasten och ja och då vill ja inte ha en uppblåst mage. Här är det oxå tvära kast en del som vill ha mat och en annan som vill svälta och då vinner svält sidan för ja orkar inte med mer ångest...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela