ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Ordning och reda

Publicerad 2015-03-03 13:37:34 i Allmänt,

Nu är det ordning på torpet igen, ja har fått mediciner så det räcker tilla APOdosen blir rätt igen. Sen har ja varit hos min sjukgymnast och hon ska fixa med att skriva ut ett bolltäcke till mig. Vi hade för övrigt ett väldigt bra samtal idag, känns som att vi har en bra plan att gå efter. Nästa vecka ska vi börja med att göra någon kroppsuppfattnings övning och sen någon slags rörelse övning som ja förhoppningsvis kan finna någon slags ro i. Sen veckan efter ska hon sätta lite akupunktur nålar på mig, dels för min rygg men oxå för lugn och avslappning. 
 
Maten går verkligen åt skogen idag har ja ätit ett äpple och det är väl ungefär det ja kommer att äta idag. Sen hinkar ja kaffe och går promenader. Ja vet så väl att detta inte är hållbart men ja kan verkligen inte förmå mig själv att ta tag i maten. Ja får sådan ångest och känner mig äcklad inför min kropp att ja inte kan förmå mig att äta. Ja hatar verkligen hur ja ser ut just nu, ja känner att ja måste göra något åt min kropp och det enda sättet att förändra den är ju att inte äta. Fattar bara inte att det ska vara så jäkla plågsamt...

Kommentarer

Postat av: Ann Pettersson

Publicerad 2015-03-03 14:45:43

Kolla in vinnaren av min tävling veckans inlägg! Ett jätteviktigt inlägg om psykvården!

Postat av: Christian Brandin

Publicerad 2015-03-03 17:11:30

Hej, Christian heter jag, hittade din fina blogg idag=) Hur känns akupunktur egentligen? Gör det ont?

Svar: Akupunktur känns väl egentligen inte så jättemycket, ett litet stick när man sätter i nålarna men sen känns det inte alls. :)
ienluftballong.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-03-03 21:01:21

Ja, det är nog så att man är starkare än vad man tror och jag vet att jag rent praktiskt klarar av det men det är fortfarande sjukt jobbigt att inte känna att man klarar av det psykiskt men får hoppas att tiden gör det lättare och om inte så får jag hoppas på att jag kan få ett annat typ av jobb.

Låter så jäkla jobbigt för dig :( Det är så förbaskat svårt att ta sig ur när man har sådan ångest för sin kropp och att äta. Hoppas verkligen att du får hjälp snart att bryta det. Hoppas att bolltäcket och akupunktur kan hjälpa till <3
kram

Svar: Jo ja hoppas att samtal och hjälp från min sjukgymnast kan hjälpa mig en bit på vägen men ja vet inte, allt ja försöker göra blir liksom fel. Ja kan försöka gå emot men lika väl så faller ja med huvudet före ner i skiten igen.
Ja tror att du kommer komma in i jobbet och allt vad det medför, du verkar ju ha en så hög arbetsmoral så du kommer nog fixa det. Och som sagt annars kanske du kan hitta något annat jobb?! Ja tror på dig!!
Kram <3
ienluftballong.blogg.se

Postat av: J

Publicerad 2015-03-04 02:28:23

Min fina vän :( önskar jag kunde göra ngt

Svar: Tack gumman <3
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela