ienluftballong.blogg.se

Jag är så mycket bättre i fantasin

Plågsamt sant

Publicerad 2015-03-06 20:21:22 i Allmänt,

Det är så jädrans plågsamt att leva just nu, ja mår så dåligt över maten. Det är jobbigt att inte äta, som idag när ja har ätit en mjuk smörgås och ett knäckebröd. Det är plågsamt att vara så skaig i kroppen, yrslig och att känna sig allmänt dålig. 
 
Ja har även varit ute på promenad, ja gick till apoteket för att hämta mina mediciner. Det är ganska långt till apoteket från mig, det är iaf för långt att gå när man endast ätit en smörgås. Ja måste verkligen börja äta ordentligt, detta är inte hållbart. Även om ja inte gått ner i vikt så känner ja på kroppen att den inte mår bra. Jag är orolig att denna gången kanske inte kroppen orkar fysiskt så som den gjort tidigare, denna gången kanske den ramlar ihop.
 
Ska bli lite skönt att åka till föräldrarna imorgon där äter ja iaf så som ja borde hemma trotts väldigt mycket ångest. Men eftersom ja ska hålla uppe fasaden om att allt är bra så måste ja hantera ångesten på andra sätt typ att efter maten leka med hunden eller gå upp på rummet och dö lite i sängen...

Kommentarer

Postat av: Ann Pettersson

Publicerad 2015-03-06 21:17:36

Vad skönt att du klarar av att vara hos dina föräldrar i alla fall. När jag mådde som sämst klarade jag inte det, kändes som dom var fördömande även fast dom inte var det.

Svar: Ja det är jätte skönt att klara av att vara där, de är jättefina och även om ja håller uppe min fasad så vet de ju egentligen att det inte är så lätt med maten. Men det fungerar bra för dig att vara hos dina föräldrar nu?!
ienluftballong.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-03-06 21:40:26

Angående tröttheten och det stora intaget av kaffe så inser du nog innerst inne att en trötthet orsakade av för lite kaloriintag inte går att fixa med koffein <3

Jobbigt att du ska ha så mycket ångest att du inte får i dig ngt och går tvångsmässiga promenader. Önskade att jag hade ngt bra tips. Vet att det är svårt att inte hålla uppe fasaden hela tiden, men ifrågasätt den iaf. Varför måste du hålla upp fasaden inför dina föräldrar? De vet redan att du mår dåligt. Du har rätt att vara precis som du är.

Sv: Tack, det är inte lätt men jag känner att jag är starkare denna gång som jag jobbar än vad jag var sist. Jag är tacksam att mina föräldrar ställer upp för mig, men det är jobbigt att känna att man är så beroende av sina föräldrar när man inte borde vara det.

Hoppas att helgens vistelse går bra <3
kram

Svar: Tack gumman, men ja tror inte att det finns något quick fix på att bli av med ångest den sitter liksom fast med maten. Ja känner nog att ja måste hålla uppe fasaden för ja vill inte oroa dem. De vet till viss del att ja mår dåligt men de tror att allt är bättre nu iom att ja äter när ja är där.
Så skönt att du känner dig starkare, önskar att du kommer börja tycka om jobbet oxå och att du började må bättre i allmänhet. Men det är bra att du fortsätter ta din anti-depp medicin. Ja vet inte hur många mediciner ja har men om du såg mig på gatan skulle man nog inte förstå det.

Massa kramar <3
ienluftballong.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela